среда, 21 декабря 2011 г.


Самоаналіз уроку української мови,
 проведенного
Польковою Поліною Михайлівною
У 8-Б класі 20.12.2011

Тема: Односкладні речення з головним членом – підметом. Називні речення. Яким буде третє тисячоліття?

Мета: розглянути односкладні речення з головним членом-підметом, закріпити навички розбору називних речень; формувати вміння правильно визначати ці речення, відрізняти від двоскладних, виховувати в учнів мовленнєву культуру.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу


Місце уроку в системі роботи з української мови відповідає логіці навчального процесу.
Урок проведений на належному науковому та дидактичному рівні. При плануванні та проведенні уроку дотримувалася загальнодидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям і завданням. Час на види роботи був розподілений раціонально та доцільно. Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети. Методи, прийоми та форми організації діяльності учнів були підібрані доцільно та раціонально. Обрані засоби навчання  допомогли ефективно та доцільно провести урок. Різноманітність усних вправ та наявність евристичної бесіди сприяла розвитку комунікативної компетенції. На уроці простежувався зв’язок навчання з вихованням та життям. Протягом уроку збагачувався словниковий запас учнів. Робота результативна, учні засвоїли новий матеріал, з зацікавленістю виконували всі завдання.
Труднощі у роботі полягали в тому щоб доречно і правильно підібрати навчальний матеріал, методи, прийоми, завдання щоб учні якнайкраще засвоїли нову тему.
На уроках потрібно ураховувати ступень складності певних завдань залежно від вікових і психологічних особливостей учнів, звертати увагу не тільки на нову тему, а й на всю роботу учнів і їх знання з попередніх тем.

Звіт

про проходження педагогічної практики

студентки 5 курсу групи УА

Полькової Поліни Михайливни

практику проходила у 5-Б, 8-Б класі СШ №45
з 31.11 по 02.12.2011р.
Груповий керівник Надточій В. В.
Керівник від бази практики Овсієнко Н. А.


1. Кількісні результати педагогічної практики.


Відвідано 6 уроків учителів (з них 2 мови, 4 літератури)
Відвідано 6 уроків практикантів ( з них 5 мови, 1 літератури)
Проведено 11 уроків (з них 7 мови, 4 літератури)
Відвідано 3 позакласних заходів
Підготовлено 1 позакласний захід


   2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Пiд час проходження практики я мала можливiсть отримувати консультації від учителя-предметника та группового керiвника. У школі було створено всі умови для проходження практики. Учителі української мови й літератури мають високу фахову й методичну підготовку. Шкільні кабінети української цови і літератури достатньо обладнані технічними засобами навчання, забезпечені наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Я вiдвiдувала уроки студентiв та аналiзувала їх з теоретичним обґрунтуванням рiзних сторiн навчальної дiяльностi. Я спостерiгала та узагальнювала досвiд учителя, переносила ефективнi форми i прийоми роботи в практику своєї педагогiчної дiяльностi. Я записувала щоденнi висновки в щоденник практики. Протягом практики я провела 12 уроків, з яких 2 були залiковими. Усі уроки були обговорені з учителем і методистом.

3. Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі.

Я не завжди могла підвести учнів до сприйняття наочності та організувати роботу з нею. Найчастіше наочність виконувала лише ілюстративну функцію, а не була важливим органічним елементом уроку.
Менi було складно рацiонально поєднувати колективнi та iндивiдуальнi форми роботи. Я не завжди могла правильно визначити, скiльки часу потрiбно учням для виконання iндивiдуального завдання.
Я не завжди могла пiдтримувати дисциплiну на уроцi й намагалася утримувати увагу класу зауваженнями.
Також було дуже складно оцінювати відповіді учнів, бо завжди боялася занизити чи навпаки, зависити оцінку, отримавши потім негативну реакцію вчителя чи учнів.

4.Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки, відкриття, 
нестандартні рішення.

Завдяки практицi у школі я змогла розвинути в себе багато умінь і навичок. Я навчилася:
– чiтко ставити мету уроку;
– добирати органiзацiйнi форми, методи й засоби проведення урокiв;
– формулювати питання за вивченим матерiалом;
– проводити iнструктаж до виконання завдань;
– проводити iндивiдуальну та колективну роботу;
– органiзовувати словникову роботу;
– проводити аналiз контрольних робiт;
– оцінювати та аналізувати письмовi роботи учнiв;
– планувати роботу з розвитку мовлення;
– виявляти рiвень сформованостi мовленнєвої компетенцiї учнiв;
– виготовляти наочність;
– використовувати дидактичний матеріал для уроків;
– встановлювати i пiдтримувати рiзнi мовленнєвi контакти: вчитель-клас, вчитель-учень, учень-учень;
– виправляти помилки учнiв, використовуючи мовленнєвий спосiб виправлення.

5. Виконання індивідуального завдання з методики викладання мови (тема, реалізація, результати).

Я працювала за темою свого наукового дослiдження «Особистісно-орієнтований підхід до вивчення ліричних творів». Я опрацювала тематичнi журнали, склала бiблiографiчнi списки. Я вивчала досвід вчителів стосовно цієї теми щоб у подальшій роботі використати його як базу для свого дослідження.
6. Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.

 Педагогічна практика принесла задоволення від роботи з дітьми, закріпила впевненість у правильності вибору професії й фаху, викликала прагнення вивчати спеціальні та психолого-педагогічні дисципліни у вузі, вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію. Вона поглибила, закріпила мої знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті в унiверситетi, та дала змогу застосувати їх на практиці.
Протягом практики я вдосконалила свої вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів.
Практика дала менi змогу відповідно до знань з педагогіки та психології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку.

7. Пропозиції щодо теоретичної і практичної підготовки в університеті організації та проведення практики

На заняттях методики викладання української мови та лiтератури я пропоную наводити приклади помилок, припущених пiд час складання конспектiв урокiв та проведення урокiв. Це допоможе студентам уникнути таких помилок на педагогiчнiй практицi.


Комментариев нет:

Отправить комментарий