среда, 21 декабря 2011 г.


Конспект
Уроку української літератури
Проведенного Польковою Поліною Михайлівною
У 5-Б класі 30.11.2011

Тема: І. Франко. «Грицева шкільна наука». Образ сільського школяра Гриця.

Мета: допомогти учням з’ясувати авторську позицію І. Франка до навчання, поглибити знання тексту «Грицева шкільна наука». Розкрити образ Гриця, підтверджуючи словами з тексту.

Тип: Урок вивчення нового матеріалу.

Завдання: 1. Актуалізувати знання учнів щодо біографії І. Франка;
                  2. Поглибити знання тексту «Грицева шкільна наука»;
                  3. Навчити переказувати певні фрагменти тексту, до яких стосуються питання вчителя.
                  4. Вчити висловлювати і доводити свою думку.
                  5. Розвивати мовлення учнів.

Методи і прийоми: евристична бесіда, метод проблемних запитань, робота з картками, самостійна робота з текстом.

Обладнання: підручник 5 класу, дидактичний матеріал для вчителів, портрет І. Франка.





План-схема уроку
(структурно-композиційна схема)
1.     Орг. Момент

2.     Відновлення опорних знань, умінь навичок

- Евр. Бесіда

- робота з картками (самостійна робота з текстом)

     3. Аналіз мовного матеріалу

     4. Мотивування навчальної діяльності. Визначення теми та мети уроку.

     5. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

          - Складання плану опису

     6. Закріплення знань, формування вмінь, навичок.

     7. Підведення підсумків уроку.

     8. Підготовка учнів до виконання д. з.







Хід уроку:
1.     Орг. Момент
2.     Відновлення опорних знань, умінь, навичок.
- Евристична бесіда

Учитель: - На тому уроці ми почали вивчати твір І. Ф. «Грицева шкільна наука». Сьогодні ми продовжуємо працювати, вдома ви повинні Були прочитати цей твір. Ті учні що отримали картки з запитаннями - самостійно готуються, шукають рядки в тексті на підтвердження своїх слів – поки весь клас працює зі мною:
1)Хто автор цього твору? Як його ще називають?
2)Які цікаві факти з його біографії ви запам’ятали?
3)Як звуть головного героя твору?

- перевірка самостійної роботи з картками

3.     Аналіз мовного матеріалу
- Ви зараз навчаєтесь у школі, вже добре знаєте шкільну організацію, правила поведінки. А порівняно із сучасною, яка була школа, до якої ходив Гриць? У чому різниця між тією школою і сучасною? Знайдіть рядки в тексті, які характерізують школу.
Отже, який ми можемо зробити висновок? (батьки не грамотні, твір можна вважати автобіографічним…)
4.     Мотивування навчальної діяльності. Визначення теми та мети уроку.

- Отже, ми зараз дуже добре попрацювали з текстом, всі вже зрозуміли хто такий Гриць і що він собою уявляє. Як вив же встигли помітити, тема нашого уроку – образ Гриця і мета наша розкрити цей образ.

5. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
- Складання плану опису
    
5.     Закріплення знань, формування вмінь, навичок

- Молодці, зараз вже набагато легше буде дати усну характеристику образу Гриця. Хто хоче спробувати?

6.     Підведення підсумків уроку

     - Що нового дізналися?
     - Що навчилися робити?
     8. Підготовка учнів до виконання д. з.
     - намалювати Гриця і на наступному уроці ви будете підтверджувати свої усні описи малюнками. Дякую за роботу, до побачення!
















Додаток Б


Оформлення дошки:

Тридцяте листопада
Класна робота
І. Франко. «Грицева шкільна наука». Образ сільського школяра Гриця.

Додаток В
1.     Які моменти найбільше сподобалися (текст)
2.     Хто такий Гриць (текст)
3.     Чому його віддали до школи? (текст)
4.     Що трапилося у школі? (текст)
5.     Чому він їв крейду? (текст)
6.     Як поводив себе на уроці? (текст)
7.     Чому перестав ходити до школи? (текст)
8.     Як зустріли гусі? (текст)
9.     Чим був вражений Гриць? (текст)

Додаток Г
Оформлення сторінки учнівського зошиту

Тридцяте листопада
Класна робота
І. Франко. «Грицева шкільна наука». Образ сільського школяра Гриця.

План:
1.     Гриць – простий селянський хлопець
2.     Портрет Гриця
3.     Ставлення Гриця до школи
4.     Труднлщі в навчанні (чи легко було Грицю вчитися? Чому?)
5.     Мова гриця
6.     Через рік (чи вдалося Гриця навчити читати?)
7.     Повернення на пасовисько 

Самоаналіз уроку української літератури
проведеного
 Польковою Поліною Михайлівною
У 5-Б класі 30.11.2011

Тема: І. Франко. «Грицева шкільна наука». Образ сільського школяра Гриця.

Мета: допомогти учням з’ясувати авторську позицію І. Франка до навчання, поглибити знання тексту «Грицева шкільна наука». Розкрити образ Гриця, підтверджуючи словами з тексту.

Тип: Урок вивчення нового матеріалу.

Місце уроку в системі роботи з укр. Мови відповідає логіці навчального процесу.
Урок проведений на належному науковому та дидактичному рівні. При плануванні та проведенні уроку дотримувалася загальнодидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям і завданням. Час на види роботи був розподілений раціонально та доцільно. Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети. Методи, прийоми та форми організації діяльності учнів були підібрані доцільно та раціонально. Обрані засоби навчання допомогли ефективно та доцільно провести урок. Різноманітність усних вправ та наявність евристичної бесіди сприяла розвитку комунікативної компетенції. На уроці був зв’язок навчання з вихованням та життям. Протягом урокузбагачувався словниковий запас учнів. Робота результативна, учні засвоїли новий матеріал, закріпили вже вивчений, із зацікавленістю виконували всі завдання.
Труднощі у роботі полягали в тому, щоб доречно і правильно підібрати  навчальний матеріал, методи, прийоми, завдання щоб учні якнайкраще засвоїли нову тему.
На уроках потрібно ураховувати ступінь складності певних завдань залежно від вікових і психологічних особливостей учнів, звертати увагу не тільки на нову тему, а й на всю роботу учнів і їх знання з попередніх тем.









































Комментариев нет:

Отправить комментарий